اطلاعیه ها
1394/4/24 چهارشنبه
نحوه دسترسی دانشجویان به مقالات پژوهشی و نشریات علمی

.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور اعلام کرد:
نحوه دسترسی دانشجویان به مقالات پژوهشی و نشریات علمی
دکتر علیپور از امکان دسترسی کلیه دانشجویان دانشگاه به مقالات پژوهشی خبر داد و گفت: کلیه دانشجویان با حضور در محل مراکز دانشگاه محل تحصیل و زندگی خود با استفاده از سامانه گیگالیب (که حاوی مقالات و فصول کتابهای لاتین بیش از 250 پایگاه علمی معتبر دنیا مانند SCIENCE DIRECT, SPRINGER, EMERALD, … می باشد) می توانند ضمن مراجعه به درگاه اصلی دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir در قسمت پایگاه های علمی - گزینه کتابخانه دیجیتالی گیگالیب بدون نام و رمز کاربری را انتخاب کرده و متن کامل مقالات و فصول کتاب های مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور افزود: کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه در صورت نداشتن امکان حضور در محل دانشگاه، می توانند برای دریافت متن کامل مقالات لاتین مورد نیاز، فرم درخواست مقاله موجود در صفحه مربوط به پایگاههای علمی را از سایت اصلی دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir دریافت و بعد از تکمیل، آنرا به آدرس پست الکترونیکی داخل فرم ارسال نمایند تا حداکثر تا یک روزی کاری، متن کامل مقالات درخواستی به آدرس پست الکترونیکی آنان ارسال گردد.
وی با عنوان اینکه استفاده از این امکان برای کلیه دانشجویان دانشگاه در حال حاضر رایگان است، افزود: دانشجویان جهت دریافت آخرین اطلاعات در خصوص دسترسی دانشگاه به پایگاه های علمی، نحوه دریافت متن کامل مقاله و راهنمای استفاده از سامانه گیگالیب می توانند به درگاه اصلی دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir و قسمت پایگاه های علمی مراجعه نمایید.
وی همچنین اظهار داشت: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای 12 نشریه علمی پژوهشی و 2 نشریه دارای رتبه علمی ترویجی است. علاوه بر این 20 نشریه علمی تخصصی نیز در حال انتشار است.
وی توسعه کمی و کیفی نشریات علمی را یکی از برنامه های هدفمند دانشگاه پیام نور در راستای ارتقا و گسترش دستاوردهای پژوهشی دانست و گفت: نشریات دانشگاه در حال حاضر در موضوعات ادبیات فارسی و زبان های خارجه، الهیات و علوم اسلامی ، علوم تربیتی و روان شناسی، علوم اجتماعی، مدیریت ، اقتصاد و حسابداری، علوم کشاورزی و علوم پایه منتشر می گردند.
دکتر علیپور در مورد نحوه دسترسی به نشریات علمی دانشگاه نیز گفت: همه نشریات دانشگاه پیام نور از طریق سامانه الکترونیکی نشریات دانشگاه به نشانی http://journals.pnu.ac.ir به صورت الکترونیکی عرضه می شوند و چکیده مقالات و نسخه کامل آنها برای کلیه دانشجویان گرامی مقاطع تحصیلات تکمیلی قابل بهره برداری است. همچنین این نشریات در پایگاه های معتبرISC نمایه سازی می شوند و دانشجویان از طریق این پایگاه ها نیز می توانند از مقالات نشریات علمی استفاده کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر